Składniki sushi – samo zdrowie!

skladniki sushi 150x150 Składniki sushi   samo zdrowie!

Składniki sushi – dawka zdrowia dla każdego

Sushi to potrawa, która przebojem wtargnęła na nasze polskie stoły. Zachwycamy się nie tylko jej wyjątkowym smakiem, ale także składnikami pełnymi wartości odżywczych. Jeszcze do niedawna wydawało się, że jest to danie ekskluzywne i dostępne jedynie w najlepszych lokalach. Dziś coraz częściej odwiedzamy japońskie restauracje, zamawiamy sushi na wynos i sami próbujemy przygotowywać swoje własne sushi – rolki. Składniki sushi to bogactwo mikroelementów i składników odżywczych, które bardzo korzystnie wpływają na nasze zdrowie.

Surowa ryba, ryż czy imbir – składniki z najwyższej półki

Surowa ryba

Podstawowe składniki sushi czyli ryby. Najczęściej występują w surowej postaci. W większości jest to łosoś, rzadziej tuńczyk czy makrela. Ryby są najlepszym źródłem wysokowartościowego białka, które jest przyswajane przez nasz ogranizm w 95%! Zawierają także witaminy A, B, D3, a także wapń, fluor, żelazo, jod, selen i fosfor. Na dodatek surowe ryby są bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, które obniżają poziom cholesterolu we krwi, wspomagają nasz układ odpornościowy oraz działają ujędrniająco i wygładzająco na naszą skórę. Jedząc czesto surowe ryby, obniżamy ryzyko chorób układu krążenia i chorób serca. To już powinno być dla Was wystarczające, by przynajmniej raz w tygodniu zaserwować surową rybkę.

Ryż

Ryż to przede wszystkim wysoka zawartość białka, przy jednoczesnej niskiej zawartości tłuszczu. Węglowodany – zapewniające nam energię oraz witaminy z grupy B, polepszające naszą sprawność fizyczną i umysłową. Japoński przysmak jest także bogaty w witaminy takie jak: fosfor, magnez, wapń, cynk, mangan, kobalt czy fluor. Tak więc czasami, zamiast porcji ziemniaczków, warto jest zjeść swoją potrawę na bazie wysokowartościowego ryżu.

Przyprawy i dodatki

Składniki sushi takie jak: imbir, sos sojowy, chrzan wasabi i ocet ryżowy – bo o nich mowa, to dodatki, którym również nie brakuje wartości odżywczych. Imbir ma działania przeciwzapalne i bakteriobójcze oraz ułatwia trawienie. Ocet ryżowy spomaga nasz układ krążenia i obniża ciśnienie krwi. Ostry chrzan wasabi również ma działanie bakteriobójcze i pomaga w walce z alergiami. Natomiast sos sojowy zawiera niezbędne dla naszego organizmu pokłady białka, magnezu, potasu i żelaza. Także wodorosty nori, używane do zawijania farszu z ryżu, są bardzo zdrowe. Duża ilość białka, węglowodanów, składników mineralnych: magnezu, wapnia, żelaza, miedzi, cynku.

Jak widzicie wszystkie składniki sushi zawierają cenne dla naszego zdrowia składniki odżywcze, dlatego chyba nie muszę Was już namawiać do tego, by jadać sushi jak najcześciej!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close

Loading ...

Sorry :(

Can't connect ... Please try again later.

Visit Us On FacebookVisit Us On Google PlusCheck Our Feed